Diepgaande marketingstrategieën voor duurzame groei

Echte, impactvolle marketing begint van binnenuit.

Een bedrijf kan pas echt stralen en een verschil maken wanneer de marketingstrategie uit het hart van de organisatie komt.  Dat betekent dat het niet alleen moet aansluiten bij wat het bedrijf doet (de 'what') of hoe het dat doet (de 'how'), maar vooral bij waarom het bedrijf bestaat en het verschil wil maken (de 'why'). Simon Sinek's Golden Circle heeft het prachtig uitgebeeld; als je de 'why' begrijpt, wordt alles anders.

De kern; DNA, missie en visie

Voordat je kunt vertellen over je (geweldige) producten of diensten, moet je eerst begrijpen wat je bedrijf uniek maakt. Wat is het DNA van je organisatie? Waar sta je voor? Wat wil je uitdragen? Een duidelijk beeld van deze kern is cruciaal. Als deze kernwaarden niet resoneren met de interne cultuur, zal elke marketinginspanning tevergeefs zijn. 

Het is dan ook essentieel om deze kernwaarden te vertalen naar een effectieve positionering. Zo creëer je een merkidentiteit die écht aansluit bij je bedrijf en die een authentieke connectie maakt met je doelgroep.

Heb je al een missie en een visie? Zeer goed, dat is een uitstekend startpunt. Echter is het essentieel om deze geregeld onder de loep te nemen. Ze dienen als kompas voor je strategie en moeten daarom actueel en relevant blijven voor de richting waarin je organisatie zich beweegt.  

Branding en employer branding

Je externe communicatie moet een weerspiegeling zijn van je interne waarden. Door een duidelijke, authentieke branding te combineren met een sterke employer branding, zorg je ervoor dat je organisatie opvalt bij zowel potentiële klanten als toekomstige werknemers. 

 Cruciaal hierbij is effectieve interne communicatie. Het zorgt voor een naadloze overgang tussen wat je medewerkers ervaren en wat je naar buiten toe communiceert. Door een effectieve interne communicatie te waarborgen, zorg je ervoor dat je team op één lijn zit met de merkwaarden, waardoor je externe boodschap authentieker en krachtiger wordt.


Laten we samen aan de slag gaan

Wat kan ik nu concreet voor jou betekenen op vlak van marketingstrategie?


  • Analyse: Doorlichting van de huidige marktpositie, het klantenbestand, concurrenten en SWOT om inzicht te krijgen in waar de organisatie staat en welke kansen er liggen.
  • Positionering: Aan de hand van het DNA, de missie en de visie van de organisatie wordt bepaald hoe het merk in de markt wordt gezet. Via branding en employer branding creëren we een sterk en onderscheidend merkimago dat resoneert bij je doelgroep.
  • Actieplannen: Vertalen van strategische doelen naar concrete acties en campagnes op korte en middellange termijn, gekoppeld aan heldere en meetbare doelstellingen.
  • Kanaalstrategie: Kiezen van de meest impactvolle communicatiekanalen voor de boodschap en doelgroep.
  • Optimalisatie: Resultaten monitoren om de strategie waar nodig bij te sturen en te optimaliseren.  
"Ik leerde Jessica via een Future Proof Leadership-traject kennen als een doelgericht, daadkrachtig en enthousiast-verbindend persoon en marketeer.  Toen we bij M-accent, een snel groeiend maatwerkbedrijf waar consolideren en innoveren gelijke tred houden, nood hadden aan marcom-ondersteuning aarzelden we dan ook niet.  
Met haar unieke combinatie van expertise en persoonlijkheid wervelt ze door het bedrijf, neemt iedereen onderweg mee bij het schrijven van ons nieuw verhaal." - Ronny Vandeputte, Gedelegeerd bestuurder M-accent vzw

Een krachtige marketingstrategie begint bij het DNA van je organisatie.  Samen analyseren we jouw marktpositie, organisatiedoelen en klantenprofielen.  We vertalen deze inzichten naar concrete acties, kiezen de juiste communicatiekanalen en zorgen voor optimalisaties.